ירושלים ירושלים והסביבה סיורים מודרכים

דרכו של ג'ימי

אזור: ירושלים והסביבה, בתיאום מראש: כן

אזור ירושלים והסביבה
עיר ירושלים והסביבה
נקודת מוצא קיבוץ ענבים
נקודת סיום בית שמש
שעות יציאת הסיור בתיאום מראש
דמי כניסה בתשלום
בתיאום מראש כן
מפעיל מעוז חביב
נגישות לאנשים עם מוגבלות כן
טלפון +972-547791126
קישור לאתר
דוא"ל [email protected]
שפה עברית

מידע נוסף:

בעקבות הספר "חברים מספרים על ג'ימי". מסלול הטיול: מבית הקברות החטיבתי של חטיבת פלמ"ח הראל בקיבוץ קריית ענבים לכיוון מצפה צרעה ורחוב המשלט בבית שמש – "המשלט המשותף" שעל כיבושו פקד ג'ימי הוא אהרון שמי כמגד ובו נהרג.

 נתחיל בבית הקברות שאת מראיהו ואופיו קבעו ג'ימי – שלא ידע שבו ייטמן ואביו, הצייר מנחם שמי, שתכנן את מבנה ההנצחה לנופלים המזכיר את הארה השואג מתל חי.

 מקריית ענבים בנסיעה לרגלי בית מאיר – היא – בית מחסיר. נצעד לכיוון מעלה "דרך הג'יפים, המפורסמת ונשמע את סיפורה, ומשם נמשיך ונעפיל במעלה ההר למשלט 16 הצופה על סביבותיו ועל כביש ירושלים – תל אביב.במשלט נקרא מתוך הספר "חברים מספרים על ג'ימי" על מה שסיפרו עליו חבריו בקרבות באותם האזורים. נרד בחזרה לרכבים כדי לנסוע לכיוון יער צרעה ובדרך הפסלים עד למצפה צרעה – המקום בו עשה ג'ימי את לילו האחרון לפני שנפל בכיבושו המוצלח של המשלט המשותף – המשלט עליו היום יושבת עיר – העיר בית שמש אליה נצפה מן המצפה. נספר שם על קורות הלילה האחרון שבטרם הקרב ועל הקרב עצמו. נמשיך לבית שמש, לרחוב המשלט שבו היה ממוקם המשלט המשותף בו ישבו במרחק 60 מטר אלו מאלו החיילים שלנו – מצפון והמצרים – מדרום. מבית שמש נסע למנזר בית ג'ימל, המקום בו תכנן ג'ימי לנוח ולפוש אחרי הקרב – רצון שלא יכול היה להתגשם עוד

נק׳ התחלה:

נקודת סיום:

Related posts

טבע וחברה במדבר

system

סיור קיסריה ואמותיה

system

סיור – הקשת הקדושה סביב לכנרת

system

Leave a Comment