דרום סיורים מודרכים

סיור המאבק המר להצלת ירושלים היהודית

אזור: דרום, בתיאום מראש: כן

אזור דרום
עיר דרום
נקודת מוצא לטרון
נקודת סיום לטרון
שעות יציאת הסיור בתיאום מראש
דמי כניסה בתשלום
בתיאום מראש כן
מפעיל מעוז חביב
נגישות לאנשים עם מוגבלות לא
טלפון +972-54-7791126
קישור לאתר
דוא"ל [email protected]
שפה עברית;אנגלית

מידע נוסף:

מפגש בחניון העליון של לטרון בצמוד לאתר השריון.

רקע כללי – אל מול משטרת לטרון. למה דווקא סביב המתחם הזה נערכו הקרבות מהקשים ביותר בראשית פלישת חילות ערב לישראל עם הכרזת המדינה?

ליד אנדרטת "אלכסנדרוני" הצופה אל שדה הקרב: מה המיוחד והמייחד את האנדרטה שכאן? מדוע דווקא כאן ומדוע – "אלכסנדרוני"? מה בין חטיבת אלכסנדרוני לבין חטיבה 7? איזו אגדה מנפצת האנדרטה הזו? למה חזר הצבא שאך נולד כצבא סדיר להילחם שוב ושוב בקרבות הכבדים כאן, וכיצד נכשלו חטיבות שלימוטת במשימת פתיחת הכביש? מה היה חלקו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה שאך הוקמה בקרבות הללו? מדוע היה כה אובססיבי לגבי כיבוש המתחם ומה הביאו להצהיר שצריך היה להוציא להורג את מפקד הפלמ"ח המהולל, יגאל אלון? ואיך לבסוף למרות הכישלון הצורב בקרבותצ נצלה ירושלים?

על מה צופה המצפה? מדוע – "הראל"? מהי – "דרך בורמה"? מה פתאום בורמה כאן בשפלת יהודה שבישראל? ולמה לא "דרך הראל" או "דרך שבע"? כיצד ומתי ועל ידי מי התגלתה הדרך וכיצד נצלה ירושלים בזכותה ממש ברגע האחרון?

הליכה רגלית למעלה הסרפנטינות. למה – סרפנטינות? מה היו ה"שפלות"? מה עושה כאן צינור המים החלוד? מה קרה במעלה הזה בעת גילוי הדרך ולאחריו? סיפורם של ה"סבלים", וותיקי אזרחי ירושלים שהתנדבו לשאת כאן על גבם את שקי הקמח – מנות הברזל לתושבי ירושלים.

 הקסטל – המבצר בראש ההר. על מה שלטה ואימתי נכבשה. סיפור מלחמת הגבורה של חיילי גדוד מוריה מחטיבת עציוני הירושלמית להגנת המשלט. נפילתו בראש ההר של מפקד הכוחות הערביים – עבד אל קאדר אל חוסייני ותוצאותיה.

סיפור נפילת 23 מפקדי הפלמ"ח שחשו ברגע האחרון לעזרת המגינים, ואשר נהרגו כולם עד אחד בבצעם את הפקודה – "הטוראים נסוגים – המפקדים מחפים".

נסיעה לבית העלמין הצברי לחטיבת הראל בקיבוץ קריית ענבים.
בית העלמין של חטיבת הראל של הפלמ"ח – בית העלמין החטיבתי האחד והיחיד בכל הארץ. מדוע? מה היה ייחודו? מי נקבר בו ומתי? סיפורם של לוחמים אחדים שמצאו בו מנוחת עולם כמפקדים – "פוזה" ו"ג'ימי".

 סיום במקום. במידה שהטיול ברכבים פרטיים – חזרה ללטרון למעוניינים.

נק׳ התחלה:

נקודת סיום:

Related posts

סיור טעימות בשוק מחנה יהודה

system

העיר העתיקה ירושלים

system

סיור פלגי מים בדרום רמת הגולן

system

Leave a Comment