סיורים מודרכים רמלה תל אביב והמרכז

יום סיור ברמלה

אזור: תל אביב והמרכז, בתיאום מראש: כן

אזור תל אביב והמרכז
עיר תל אביב והמרכז
נקודת מוצא המגדל הלבן
נקודת סיום שוק רמלה
שעות יציאת הסיור בתיאום מראש
דמי כניסה בתשלום
בתיאום מראש כן
מפעיל ארנון נחמיאס
נגישות לאנשים עם מוגבלות לא
טלפון +972-52-2422810
קישור לאתר
דוא"ל [email protected]
שפה אנגלית;עברית

מידע נוסף:

רמלה היא העיר היחידה בארץ ישראל שנבנתה ע"י הערבים בעת העתיקה. היא נוסדה בשנת 716 לספירה בידי הסולטן סולימן מבית אומיה.

בסיור המרתק תעברו במסגד הלבן, העיר העתיקה, החמאם, המסגד הגדול – אל עומרי, השוק ותשמעו מעט על העיר החדשה ומה עשה פה הנמר של משה דיין במלחמת העצמאות. בשוק תדברו על שלושת עמודי התווך המרכזיים: הבורקס הטורקי הכי טעים בארץ, חנות התבלינים ההודית האקזוטית והסנדוויץ' התוניסאי של אלי.

תתחילו את הסיור במסגד הלבן, שנבנה לראשונה במאה השמינית, אך היום רואים שם את השרידים של המבנה מהמאה ה-12 שנמצא באזור מרכז העיר הקדומה, המסגד נבנה בפקודת סלאח א דין ושימש כמגדל תצפית ולידו מסגד ומאגרי מים.

משם תמשיכו אל בריכת הקשתות – המקום נבנה כמאגר מים בשנת 789 לספירה בתקופה העבאסית והוא נחשב למבנה היפה והמפואר מהתקופה הזו.

המקום התפרסם בימנו כאשר שימש כאחד מאתרי הצילום של הסרט "חסמבה ונערי ההפקר " משנות השבעים של המאה העשרים, כאשר זאב רווח ושלמה ארצי הם בין השחקנים המשתתפים בסרט.

לאחר מכן תמשיכו למרכז העיר המודרנית, תעברו דרך מבנה העירייה והספרייה העירונית ששוכנים במבנה מהתקופה התורכית ששופץ. כמו כן תעברו בכיכר לזכר אירוע כיבוש העיר ע"י צהל ביולי 48, שם מופיעות תמונות המפקדים וסיפורי הקרבות. משם תגיעו לעיר העתיקה, תטיילו בשכונותיה, ותתרשמו ממבנה החמאם התורכי ומשם תגיעו לשוק.

השוק של רמלה הוא מהשווקים היפים ביותר בארץ. הוא מתאפיין במבנה חדש ומרשים, נקי ומסודר, בשלל צבעים וריחות. תתעכבו בכמה דוכנים מפורסמים כמו – הלימונדה, הבורקס התורכי, התבלינים ההודים ועוד.

תסיימו את הסיור במסגד הגדול הוא מסגד אל עמרי. המסגד הוא נדיר ביופיו, שימש במקור ככנסייה שהוקמה במחצית המאה ה- 12 לספירה. יש בו שלושה אומות מקבילים, אולם תווך ושתי סיטראות (אפסיס) שזהו מבנה קלאסי של באזיליקה רומית. זהו אחד המבנים הגדולים היחידים שנשארו בשלמותם מהמאה ה12.

בימי שישי מתקיימת בו תפילה כך הכניסה אליו לא אפשרית ביום זה, אך תוכלו לשמוע את סיפורו ולהתרשם מהמבנה.

יש להגיע בלבוש הולם לכניסה לכנסיה ומסגד.

נק׳ התחלה:

נקודת סיום:

Related posts

טיול תלים

system

סיור ראשיתה של תל-אביב

system

אומנות רחוב בנחלת בנימין

system

Leave a Comment